קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletמאמרים » מרקום » אתר חינם

מדריך בניית אתר

איך בונים אתר אינטרנט בחינם?
מה זה אתר סטטי? דינאמי?
מהי מערכת ניהול תוכן טובה?

רבים מהלקוחות ולא מעט חברים מבורכים, שואלים אותי לא פעם שאלות נפוצות בנושא בניית אתרים ופתרונות אינטרנט מסוגים שונים, עלויות ואפשרויות חינם.

אני בטוח שלאחר קריאת מאמר זה הדברים יהיו ברורים יותר, במיוחד לאלו המעוניינים לבנות אתר ולא יודעים כיצד מתחילים.

אחת השאלות הנפוצות יותר, היא מהי הדרך הזולה ביותר לבנות אתר אינטרנט דינאמי, ומהי מערכת ניהול תוכן טובה. לצורך כך נבהיר כמה מושגים, שיטות לבניית אתרים ונתאר את מהלך העבודה.

בניית אתר סטטי חינם

אתר סטטי משמעותו מערכת המבוססת על עמודי html אשר מקושרים זה לזה. אתר סטטי אינו מבוסס על בסיס נתונים ומערכת לניהול תוכן. תהליך העבודה הוא כזה שמרגע שהסתיים תהליך העיצוב ונוצרים קבצים סופיים, הם מומרים לשפת html אשר ניתנים לאחסון בשרת האינטרנט והצגה בדפדפן. זה רע? לא ממש לא. גם חנות יכולה להיבנות בצורת סטטית אך דוגמאות נפוצות יותר לאתרים סטטיים, הם בדרך כלל אתרים אשר אינם זקוקים לתחזוקה שוטפת ויכללו מספר עמודים קטן יחסית. עמודי נחיתה למבצעים או עמודי פרסום המשלבים טופס יצירת קשר, מיני סייט ואתרי תדמית, הם רק חלק מהפתרונות שניתן ליצור באמצעות שיטה סטטית.

טיפ

ישנם לא מעט תוספים לאתר בחינם או בתשלום, שניתנים להטמעה גם באתרים סטטיים ומספקים ערך מוסף לא קטן. לדוגמא – תוסף פייסבוק לאתר, חדשות, תגובות, סליקה ועוד.

  • לא משנה כרגע אם האתר הוא תדמיתי או מסחרי, תחילה יש לעצב אותו בכמה דרכים אפשרויות:
  1. עיצוב עצמי באמצעות תוכנות גראפיות, לדוגמא: Photoshop, illustrator, Flash ועוד.
  2. העסקת מעצב/ת אתרים וקבלת קבצי העיצוב המקוריים.
  3. קניית תבנית או הורדת תבניות חינם לאתר.
  • בנייה – המרת גרפיקה לקוד ויציקת תכנים. על מנת לבנות אתר סטטי יש לבחור ולעבוד עם עורך html. ישנם לא מעט תוכנות אשר באמצעותן ניתן לבנות אתר סטטי. לשימושכם – רשימה נכבדת של תוכנות עריכת html.
  • אופטימיזציה - יכולת אופטימיזציה טובה לכל אחד מעמודי האתר כמעט ללא מגבלות.
  • אחסון – בעל האתר יכול להחליט היכן לאחסן את האתר, ולבחור את המערכת המתאימה ביותר לצרכיו.
  • עיצוב – יכולת בלתי מוגבלת של רמת עיצוב ותבניות לעמודים שונים כולל שילוב אנימציה.
  • תחזוקה ומערכת ניהול – בניגוד למערכות הכוללות מערכת לניהול תוכן, על מנת לתחזק אתר מסוג זה דרוש ידע ב- HTML ובלא מעט מקרים ידע ב- CSS. פעולת התחזוקה בשיטה זו מתבצעת מול שרת האחסון כאשר מתבצע עדכון לקוד ה- HTML בעמודים.

אתר דינאמי

מבוסס תוכן אשר הוזן מבעוד מועד ומוצג לגולש מתוך בסיס נתונים (מחסן נתונים). אתרים מסוג זה ניתנים לבנייה בפיתוח אישי, קוד פתוח מערכת בניית אתרים הכוללת מערכת ניהול תוכן משותפת.

פיתוח אישי

האופציה האידיאלית לבניית אתר וזה לרוב הדעות. מדוע? מפני שפיתוח אישי של אתר אינטרנט יותאם ברוב המקרים בדיוק לצרכים, לבעל האתר תמיד תהיה שליטה מלאה על בסיס נתונים פרטי, יכולת לאחסן, לשדרג, לשנות ולהתאים את המערכת בכל רגע נתון באמצעות חברת פיתוח או מתכנת פרטי.

  • אופטימיזציה - יכולת אופטימיזציה תיקבע בהתאם לרמת הקוד הנכתב ורמתו של המתכנת, השפה בה ייכתב האתר (ASP .NET PHP), רמת הקריאות של מודולים וסקריפטים המשתלבים באתר. אופטימיזציה לאתר בפיתוח אישי מומלצת עוד בשלב הפיתוח ומתבצעת באמצעות ליווי מוסמך קידום אתרים.
  • בעלות על קוד פיתוח – עניין זה חייב להיות מובן ותמנעו מעצמכם עוגמת נפש. לא כל אתר אשר תבקשו לפתח באמצעות מתכנת פרטי או חברת פיתוח, יכלול את קוד המקור. על מנת לקבל את קוד המקור יש לדרוש זאת מראש ולוודא כי הסעיף מופיע בהסכם העבודה. בדרך כלל עבור קוד המקור של האתר תידרשו לשלם סכום נוסף שאינו מבוטל.
  • אחסון – בעל האתר יכול להחליט היכן לאחסן את האתר, שרת אישי או שיתופי. במערכת כזו בדרך כלל יש צורך בשרת תומך בסיס נתונים תואם.
  • עיצוב – בפיתוח אישי של אתר ניתן לעצב בצורה אישית כל עיצוב שתרצה.

מערכת ניהול תוכן

אישית

  • כפי שציינתי, פיתוח אישי של אתר בדרך כלל יכלול פיתוח של מערכת ניהול אישית, באמצעותה יכול מנהל האתר לתחזק את המערכת. פיתוח מערכות ניהול מתבצע באמצעות חברות פיתוח המעסיקות מפתחי קוד (מתכנתים) בשפות שונות.

משותפת

  • זה אמנם לא אומר שהאתר שלך יהיה משותף עם אף אחד, וחוץ ממך אף אחד לא יוכל לשלוט בו, אך מה שזה כן אומר, זה שיש להבין כי בתהליך בניית אתר דינאמי תחת מערכת ניהול תוכן משותפת, בסיס הנתונים הוא המשותף, וכן מודולים וקטעי קוד שונים אחרים. מה זה אומר? כמה דברים.
  • שיטת פיתוח זו כאשר ישנם אלמנטים משותפים, מוזילה עלויות לחברת הפיתוח ובסופו של תהליך גם ללקוח. פתרון זה שנוצר הוא יעיל ובעלויות נמוכות יחסית לפיתוח אישי, אך יש לציין כי ישנם לא מעט מערכות ניהול תוכן משותפות המוצעות בשוק הישראלי והבינלאומי, ולכל מערכת חסרונות ויתרונות על פני השנייה.
  • אופטימיזציה – רמת האופטימיזציה אליה ניתן להגיע נקבעת על פי הרמה הטכנולוגית של מערכת הניהול. בדרך כלל אין גישה לקוד מקור האתר, ולכן חשוב מאד שמערכת זו שתיבחר תהיה אחת שפותחה באמצעות חברה המבינה קידום אתרים ובנתה את המערכת כך שתתואם ברמה המקסימאלית שניתן. בכל מקרה מושלם ברוב המקרים זה לא יהיה.
  • אחסון – מערכת האחסון בדרך כלל שיתופית, מה שאומר שאין לבעל האתר שליטה על זמינות האתר בכל רגע נתון ולא על שרת האחסון, דבר שיכול להוביל לבעיות לא פשוטות. תארו לעצמכם שנופל השרת, האתר לא עולה, מערכת הדואר האלקטרוני לא עובדת, השעה 24:00 בלילה, והאתר מוכר מוצרים לשוק בינלאומי. בלאגן הא? מצד שני בסיס הנתונים משותף מה שחוסך עלויות, אם אין ברשותך תקציב אז חברה גדולה ומסודרת דואגת לאבטחת מידע ברמה גבוהה, תחזוקת שרתי האחסון 24/7 ועוד.
  • עיצוב – במערכות ניהול תוכן שיתופיות יש לבדוק האם המערכת מסוגלת לקבל הטמעה של עיצוב אישי, או שהאתר ייבנה מתוך תבניות מערכת מעוצבות.

לסיכום אפשר להגיד כי אתר אינטרנט טוב, הוא אתר שנבנה לאחר מסמך אפיון מקצועי, בחירת יועץ לבניית אתרים או מקדם אתרים מוסמך שילווה אותך בתהליך בחירת חברת פיתוח או מערכת ניהול אשר תיבדק ותימצא כתואמת לצרכים, ועומדת במסגרת התקציב.

טיפים

  • שימוש ב-CSS (גיליונות מסוגננים) מקל על סריקת האתר, באמצעות CSS ניתן לשלוט על מראה אובייקטים בצורה כללית או נקודתית.
  • ישנם לא מעט לקוחות שמבזבזים כספים מיותרים על מערכות כבדות, בעוד אינם מנצלים אותן.
  • זמן זה כסף כמו שאומרים, אז בעולם האינטרנט ובמיוחד בקידום אתרים, אין ארוחות חינם. תשלום נמוך אומר מעט שעות עבודה, מה שאומר מעט יותר השקעה, מה שאומר פחות תוצאות, מה שאומר פחות הכנסות!

אודות כותב המאמר:

  • נכתב על ידי אנדור, מנהל מרקום מוסמך קידום אתרים, תחזוקה וייעוץ להקמת מערכות מידע מבוססות אינטרנט.

תקציר אודות החברה:

  • אנדור הוקמה במטרה לספק פתרון מרקום כולל או נקודתי ללקוחות קטנים, בינוניים וגדולים.
  • תקשורת שיווקית היא אחד מהנושאים המניעים את העסק בין אם לצורך גיוס לקוחות חדשים, ובין אם לשמירה ותחזוקת מאגר לקוחות קיים. המטרה בתקשורת שיווקית היא להעביר מסרים מכל סוג שהוא (טקסטואלי, גראפי, אנימטורי או קולי), אל מול קהל היעד הפוטנציאלי של החברה, ובאמצעים שונים (ניירת משרדית, דפוס, מוצרי קד"מ, אתר אינטרנט, רדיו, טלוויזיה).

פתרון מרקום מורכב ממגוון פעילויות המתבצעות במסגרת חבילת תחזוקה חודשית שנתית או כשירות נקודתי חד פעמי:

  • עיצוב גראפי והפקות דפוס
  • עיצוב ובניית אתרים
  • תחזוקת אתרים
  • אופטימיזציה
  • קידום אורגני
  • ניהול מסעות פרסום ממומנים

מאמר זה מוגן תחת חוק זכויות יוצרים, אין לעשות שימוש בתוכן או בחלקים ממנו ללא קבלת אישור מפורש.

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner