קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletמאמרים » קידום אתרים באינטרנט » אופטימיזציה לגרפיקה כחלק מקידום אתרים

אופטימיזציה לגרפיקה ותמונות באתר כחלק מקידום אתרים

מאבדים לקוחות מפני שהאתר כבד ? כמה זמן לוקח לדפי האתר להיטען ? האם אתר האינטרנט שלכם אינו מקודם בגלל גרפיקה כבדה ותמונות לא מתאימות ? האם הצלחתם לתפוס את תשומת לבו של הגולש תוך 10-15 שניות מרגע כניסתו לאתר ? האם האתר מקודם במנועי החיפוש למקומות בהם אתם מעוניינים ?

בעיות עלו ואחרות עלולות להיגרם בגלל אופטימיזציה הלוקה בחסר. במילים אחרות עמודי האתר כבדים מדי מכדי להיטען מהר מה שגורם לגולשים רבים לנטוש את אתרכם עוד לפני שהצלחתם להעביר את המסר.
פעולת אופטימיזציה נכונה לעמוד יכולה לעשות נפלאות ותלויה בדרך כלל בשלושה מרכיבים עיקריים: הקוד העיקרי מאחורי האתר, סקריפטים ופקודות בעמוד ותמונות. מבין שלושת המרכיבים נתייחס לתמונות אשר גודלן אינו אופטימאלי ומהוות גורם משמעותי לזמן טעינת עמודי האתר ולשיפור דירוג האתר במנועי חיפוש כחלק מפעילות קידום אתרים..

קצת על סוגי קבצים בגרפיקה

סוגי קבצים ופורמטים שונים ומגוונים קיימים בעולם הגרפיקה ורובם אף מתאימים לשימוש בעולם האינטרנט. שלושת הסוגים הנפוצים הינם: gif, jpeg ותמונות אשר נוצרות מתוך אנימציה בתוכנות מוכרות כגון flash. כרגע נתייחס לתמונות סטטיות כפי שאנו מכנים ומתייחסות ל- gif וקבצי jpeg. לכל אחד מסוגי הקבצים הללו יש יתרונות וחסרונות. קבצי gif יוצרו על ידי Compuserve והותאמו למגבלות עומק הצבע של אותה תקופה ולכן איפשרו הצגה של עד 256 צבעים כאשר צבעים נוספים אופשרו רק על ידי הדמיית העין האנושית וזאת על ידי הצמדת 2 צבעים או יותר במרווח קטן יחסית כך שהעין לא מסוגלת להבדיל ולהפריד.

על מנת להמחיש רעיון זה נשתמש בלוח שח מט או דמקה אשר מכיל ריבועים שחורים ולבנים. כאשר מסתכלים מקרוב ניתן להבין בהפרדה בין הריבועים, אך אם נסתכל מרחוק לא נוכל להבחין בהפרדה ומה שנראה זה ריבוע אחד גדול בצבע אפור, המרובע השחור והמרובע הלבן במרחק מסויים יוצר הדמייה בעין אנושית ואנו רואים צבע אחד. לאלו העוסקים בגרפיקה ממוחשבת ומשתמשים בתוכנות כגון: photoshop, זהו הרעיון מאחורי המושג dithering.
מצד שני פורמט jpeg של קבצי גרפיקה הינו פורמט חדש יותר שמסוגל להתמודד ולהכיל מיליוני צבעים ביתר קלות. תמונות בפורמט jpeg אכן מכילות כמות גדולה מאד של צבעים מה שהופך את הקובץ לכבד יותר במשקלו.

שיפור זמן טעינת התמונות

הרעיון מאחורי שיפור זמן טעינת תמונות גראפיות מקורו בהקטנת גודל הקובץ. פעולה זו ניתנת לביצוע באמצעות כמה דרכים, או על ידי הקטנת הגודל הממשי של התמונה (בסנטמטרים, מילימטרים או פיקסלים), או הגדלת נפח הקוד אשר הכרחי להצגת התמונה.
הדרך הקלה יותר הינה להקטין את הגודל הממשי של קובץ התמונה. במילים אחרות ככל שהתמונה קטנה יותר כך גודל הקובץ קטן. תארו לעצמכם תמונה מרובעת בגודל 80 פיקסלים רוחב על 80 פיקסלים גובה. מספר הפיקסלים בתמונה הינו 80X80 השווה ל- 6400 פיקסלים בודדים. אם נקטין את גודל התמונה הממשי לחצי כלומר 40 פיקסלים רוחב על 40 פיקסלים גובה נקבל קובץ קטן בהרבה כלומר 40X40 השווה ל- 1600 פיקסלים בודדים. הקטנו את הקובץ בחצי וכמות הפיקסלים ירדה לרבע מהתמונה המקורית.
זהו הפתרון העקרוני להקטנת משקל עמוד האינטרנט. יש להשתמש בתמונות בגודל מדויק בפרויקט כאשר כל תמונה מותאמת בדיוק לגודל הרצוי.

משום שקובצי הגרפיקה בפורמטים השונים כגון: gif, Jpeg מתנהגים שונה אחד מן השני ושומרים אינפורמציה שונה, מומלץ להשתמש בפחות תמונות אשר יראו טוב בעיני הגולשים מאשר תמונות רבות אשר יחמיצו את המטרה.
קבצי gif המוגבלים ב- 256 צבעים עדיפים לשימוש בתמונות בעלות שטח גדול יחסית של צבע בודד ובגודל ממשי קטן יחסית. קבצי gif יוצרים קובץ קטן יותר מאשר jpeg בסוגים כאלו של תמונות.
קבצי Jpeg טובים יותר להצגת תמונות בעלות מעברי צבעים (gradient) או תמונות בעלות שטחים רבים עם צבעים שונים ומגוונים. בגלל סיבה זו מעדיפים צלמים רבים להשתמש בפורמט זה. בסוגים אלו של תמונות דווקא jpeg יהוו קובץ קטן יותר מאשר פורמט gif.

העיקרון השני בבניית אתרים ושימוש בגרפיקה מנחה אותנו בוני אתרים וגרפיקאים לבחור היטב את התמונות אשר נרצה להציג באתר ולהשתמש בני הפורמטים יחדיו.
בהגדלת נפח הקוד להצגת התמונות, הפורמטים הנ"ל יעברו כיווץ והתאמה אך כל אחד בדרך שונה. בפורמט gif אנו ננסה להגביל את השימוש במספר הצבעים ואילו בפורמט Jpeg אנו נשתשמש בתוכנות שונות ועל ידי שימוש באלגוריתם ננסה להוריד את כמות האינפורמציה הנשמרת בקובץ.

יש לקחת בחשבון שבכל כיווץ מסוג שהוא איכות התמונה תרד ולכן עלינו למצוא את האיזון הנכון שבית הקטנת גודל הקובץ לבין איכות התמונה המוצגת.
העקרון השלישי שמלווה אותנו בהקטנת גודל קובץ הינו שככל שהאיכות ירודה כך גם גול הקובץ קטן לו. העבודה שלנו בתחום קידום אתרים, בניית אתרים וגרפיקה היא להחליט עד כמה לאבד מאיכות התמונות ועדיין להשאירם במצב שהגולשים יוכלו לצפות מבלי להתמרמר.

קבצי gif יכולים בקלות לקבל 128 צבעים במקום 256 או אפילו פחות וזה תלוי בתמונה עצמה, פחות צבעים יגרמו לקובץ קטן יותר. את קבצי Jpeg ניתן לשמור כמעט תמיד ברמת של 80% מה שיקטין בדרך כלל את הקובץ בין 15% ל- 30% מגודלו המקורי.
אם תשתמשו בעצות אלו אשר הזכרנו תוכלו לקבל תוצאות מצוינות אשר כוללות אתר יפה בעל זמן טעינה מהיר מה שמשפיע מאד על תחום קידום אתרים במנועי החיפוש.

עוד על עיצוב ובניית אתרים.
מאמרים מקצועיים נוספים מבית אנדור.
 

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner