קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletמאמרים » מרקום » עובד בחברה, מחלקה או מרקום חיצוני

דרוש מרקום

כיצד להעסיק מנהל מרקום וטיפים לפרסום מודעת דרושים

כמו כל מודעת דרושים, יש צורך בפרסום פרטי המשרה, על פי שדות מוכרים לכולם ושדות בהם ניתן למלא טקסט חופשי. ברוב המקרים, מבנה לוח דרושים בין אתרי האינטרנט יהיה דומה, ומבנה מודעת דרושים יכלול את השדות הבאים:

תקציר המשרה

בחלק זה נדרש המעסיק למלא את תקציר המשרה. דוגמא: לחברת קידום אתרים במנועי חיפוש ושיווק באינטרנט, דרושים מנהלי תקשורת שיווקית לניהול תיקי לקוחות.

עד כה זה היה קל, וכעט נדון בשני הנושאים הבאים: אזור העסקה והיקף המשרה.

היקף משרה - אזור העסקה

בחלק זה נדרש המעסיק למלא את האזור בו יועסק העובד. לדוגמא: אזור המרכז, אזור הצפון או דרום הארץ. במקרים רבים כאשר מוסכם בין הצדדים על אופי ההעסקה, ייתכן כי המשרה תכלול עבודה מהבית.

מרקום פנימי או שירות אאוטסורסינג חיצוני

מה השיטה הטובה ביותר להעסיק מרקום, היא אחת מהשאלות הנפוצות בקרב מנהלי שיווק וההנהלה, כאשר ישנו צורך בגוף אשר ידאג להוצאה לפועל של תוכנית שיווק אסטרטגית הכוללת ניהול פעילויות בתחום הכתיבה השיווקית, כתיבה טכנית, ניהול מערך האינטרנט של הארגון, הפקת חומרים שיווקיים כאשר יש סנכרון מלא מול קופירייטר, גרפיקאי או משרד פרסום, ועד להתקשרות וקבלת הגהות ועבודות מבתי דפוס. אם מדובר על חברה ציבורית שאינה מעסיקה מנהל/ת יחסי ציבור (יח"צ), יכלול תפקיד מרקום גם התקשרות ופיקוח על התנהלות יחסי הציבור של החברה מול חברת שירות חיצונית או בעבודה עצמית.

העסקת מרקום יכולה להתבצע בכמה דרכים: מרקום פנימי בהיקף משרה מלאה, חלקית או על פי שעות לבין העסקת חברת שירותי תקשורת שיווקית חיצונית אאוטסורסינג (Marcom in Outsourcing).

יתרונות וחסרונות בעת העסקת מנהל מרקום -  Marcom Manager

ככל שהמועמד יהיה בעל כישורים, ידע והתמחויות רבות יותר, כך שכרו יעלה בהתאם. לפניכם כישורים נדרשים לתפקיד מרקום ואילו נושאים צריך להתייחס.


העסקת מנהל מרקום מתבצעת לאחר אפיון צרכים מקצועי. לפרסום דרושים בתחום תקשורת שיווקית, יש למלא את פרטי המשרה:

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner