קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletמאמרים » פרסום » עלות לכל קליק - הצלחה או כשלון ?

עלות לכל קליק הפכה יקרה - האם זו הצלחה ?

עלויות מסע פרסום מבוסס לכל קליק הוא בהחלט הטרנד העכשווי של עולם האינטרנט.

מאז שמנוע החיפוש Google שיפר את מערך מסעות פרסום מבוססים על מודעות טקסט בעלות לכל קליק, הפך להיות מותג חזק המקבל חשיפה בינלאומית רחבה וגדולה יותר ממותגים מובילים בעולם.

בכל הקשור למסעות פרסום ממומנים המבוססים עלות לכל קליק ישנם כמה בעיות אשר גורמות לאנשי שיווק וחברות קידום אתרים למחשבה, האם אסטרטגית פרסום בעלות לכל קליק היא החלטה נבונה ?

פופולאריות יתר או פופולאריות נמוכה

חוץ ממנוע Google אשר שיפר את טכנולוגיית מסעות פרסום במודעות טקסט ישנם מנועים רבים וחברות פרסום רבות אשר מחזיקות בטכנולוגיה גבוהה ומציעות למדיות רבות את השימוש וההטמעה. מסעות פרסום מבוססים טקסט בעלות לכל קליק הפכו שכיחות בכל מקום כמעט באינטרנט החל ממנועי החיפוש עצמם, פורטלים, אינדקסים ואתרים פרטיים אשר משתמשים בתוכניות שותפים כגון: Google Adsense.

מחקרים עולמיים מראים כי ככל שגולשי אינטרנט רואים סגנון דומה של פרסום, ההתעניינות והסקרנות יורדת בצורה דרסטית. ניקח לדוגמא את הפרסום אשר החל בצורת באנרים אשר במשך תקופה לא קצרה גרף כמות הקלקות גבוהה (קרוב ל-9% יחס הקלקה) ועם הזמן החולף כך ירדה גם הפופולאריות בהקלקות והיום ניתן לומר כי אחוז הקלקה טוב נע בין 0.3% ל- 0.9% עבור באנרים ברמה גבוהה הממוקמים באיזורים פופולאריים במיוחד ובעלי רלוונטיות ותנאי מיקוד טובים. תופעת ירידה באחוז ההקלקות הנובעת מעודף פופולאריות וחשיפת יתר של סגנון פרסום זה עלולה לגרום לירידה משמעותית באפקטיביות של מסעות פרסום מבוססי מודעות טקסט בעלות לכל קליק.

בתקופה שבה מודעות טקסט בעלות לכל קליק רק יצאו לשוק, קיבלו חשיפה גבוה והמפרסמים זכו לאחוזי הקלקה גבוהים מהסיבה היחידה שמודעות הטקסט אינן נחשבו לפרסום אלא כחלק מתוכן האתר וככל שיותר גולשים מבינים כי מודעות טקסט בעלות לכל קליק הן בעצם פרסום, כך האפקטיביות והסקרנות יורדת ומסעות פרסום זוכים לפחות ופחות הקלקות.

על מנת להילחם בתופעה של ירידה באחוזי ההקלקות על מסעות פרסום ממומנים מבוססי טקסט בעלות לכל קליק, ראיתי הצעה דיי יפה שהוגשה למנוע החיפוש Google והציעה כי עליהם לשנות את תצוגת המודעות מהתצוגה הכול כך מאפיינת ומובנת, לתצוגה חדשה אשר תעורר את הסקרנות מחדש.

המרות נמוכות ביחס להקלקות

מחקרים מוכיחים כי כמות ההמרות (הפיכת לקוח מתעניין לרוכש בפועל) הנובעת מפרסום מודעות טקסט בעלות לכל קליק אכן במגמת ירידה ויותר גולשים מקליקים ומשוטטים מאשר באמת רוכשים. לבינתיים ההצעה הטובה ביותר היא לנקוט באמצעים לחיזוק יחס ההמרה על ידי שימוש בפתרונות מוסמך קידום אתרים אשר יבטיחו שיפור עמודי הנחיתה.

עלויות במגמת עליה – מנועי חיפוש ימצאו את עצמם בבעיה

עלויות לכל קליק של מסעות פרסום מבוססות לכל קליק נמצאות גם הן במגמת עליה מאז הימים הראשונים שעלות ההקלקה יכולה הייתה לעלות כמה שקלים בודדים. אנשי שיווק וחברות פרסום רבות שואלות היום את השאלה האם יש לקצץ בתקציבי הפרסום המיועדים לפעילות שכזו ?

אם נשווה את המושג מילות מפתח למנייה ואת הביקוש למנייה כביקוש למילת מפתח נוכל להסיק כי ככל שהביקוש למילת מפתח מסוימת יגדל בעוד ישנן כמות מילים מוגבלת אשר לא תגדלה, נוכל לראות את המחירים ממשיכים לעלות ומגמת ירידה לא תעלה על הפרק.

הבעיה האמיתית בסופו של דבר תהיה בקרב מנועי החיפוש משום שהנפגעים הראשונים הם עסקים קטנים ובינוניים אשר אין ברשותם תקציבים גבוהים למילים מסוימות אשר סביר להניח כי יספקו את יחס ההמרה הגבוה ביותר ויחליטו בסופו של דבר, פשוט לנטוש את עולם הפרסום כפעילות שיווק באינטרנט. זהו בהחלט יהיה הפסד גדול למנועי החיפוש אך אולי זו הדרך להתחלה חדשה שמנועי החיפוש צריכים לקבל החלטה להורדת עלויות לכל הקלקה.

פלטפורמות פרסום חדשות ינצחו הקלקות

הטכנולוגיה בעולם הפרסום הקשורה לאינטרנט רק הולכת ומתקדמת. אתרים רבים ביניהם רשתות חברתיות החלו להשתמש בשיטות שונות ומגוונות להעברת מסרים פרסומיים וחשיפת פרסומות. ניקח לדוגמא וידאו, סרטונים רבים משמשים היום רשתות רבות להעברת מסרים ומודל הטלוויזיה באינטרנט תופס תאוצה רבה. המסר למנועי החיפוש בהקשר של עלויות הוא שאנשי שיווק רבים מבינים היום שישנן אלטרנטיבות ולכן שימוש במודל פלטפורמות פרסום חדשות יוביל לניצחון בסופו של דבר על המודל של עלויות לכל הקלקה.

הקלקות לא חוקיות וסתמיות

בעיה גדולה נוספת עמה צריכים להתמודד מנועי החיפוש המשווקים פתרונות פרסום בעלות לכל קליק היא תופעה של הקלקות סתמיות, לא חוקיות אשר גורמות להפסדים בקרב חברות ותורמות לנטישה רבה של המודל. זו עדיין התחלה והעניין עדיו מצוי בחיתוליו אך חשוב מאין כמוהו ודבר שמנועי החיפוש חייבים להתחיל לקחת ברצינות במחשבה.

בשורה התחתונה ניתן להבין את חשיבותו של תחום קידום אתרים אורגני המבוסס על האלוגירתם של מנועי החיפוש ואחראי על דירוג אתרים בתוצאות חיפוש אורגניות. הגיע הזמן גם שמנועי החיפוש יחשבו משקל רב יותר לתוכן, רלוונטיות ועדכניות מאשר לקישורים אשר בדרך כלל מגיעים מאתרים לא רלוונטיים כאלו ואחרים. קידום אתרים אורגני הוא הפתרון האולטימטיבי לעסקים קטנים ובינוניים אשר לטווח הארוך יהנו מדירוג גבוה במנועי החיפוש עבור מילות מפתח אסטרטגיות ללא עלות הקלקות.


לקבלת ייעוץ פרסומי מקצועי ממומחה שיווק באינטרנט, צור קשר:
מודיעין בזק: 144

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner