קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletקידום אינטרנטי

קידום אינטרנטי וחשיפה ממוקדת

היכולת של אתר לקבל פניות ממוקדות ולבצע המרות

ברוב המקרים אלה אם כן המצאתם משהו חדשני, או שאתם סטארט אפ, אין עסק שאין לו תחרות. מבין מליארדי האתרים אשר נמצאים ברשת, אנו בטוחים כי גם האתר שלכם מתמודד עם מאות, אלפי ובמקרים רבים אף מליוני אתרים מתחרים. אז מהם בעצם אתרים מתחרים? כיצד נזהה אותם? ומה נוכל להסיק מכך?

אתרים מתחרים

המאה העשרים הכוללת שימוש באינטרנט הובילה לכך שהתחרות שונה לחלוטין בין עולם העסקים הרגיל לבין עולם העסקים המבוסס על איתור וחיפוש מילים וביטויים במנועי חיפוש. אתרים אשר עוסקים באותו תחום מחוץ לכותלי האינטרנט, אינם תמיד המתחרים שלך במנועי החיפוש. לדוגמא: אם נחפש במנוע חיפוש גדול כמו גוגל מילה מסויימת, נראה כי חלק מהתוצאות יהיו קשורות ישירות לכוונה האמיתית של מה שחיפשנו, ואילו חלק מהתוצאות יהיו קשורות למילה אך לא למה שאנו ספציפית חיפשנו. כלומר יכול להיות שחיפשנו מילה וציפינו לקבל חנות, אך בפועל קיבלנו פורטל גדול.

מה זה אומר

המשמעות שקיבלנו תוצאות גבוהות שאינן רלוונטיות לנו ב-100% היא, או שחיפשנו מילה כללית מדי, או שבמילה ספציפית, אתר מסויים הצליח להתברג למעלה אף כי אינו ממוקד ב-100% למילה או לביטוי אך אין לאתר זה תחרות ולכן הוא הרלוונטי ביותר.

כיצד מתמודדים מנועי החיפוש עם ספאם

כחלק מהרצון של מנוע חיפוש לשרוד לאורך שנים ולהתקיים, עליו לספק את רצון לקוחותיו בדיוק כמו כל חברה. ולכן, אם נחקור את קהל היעד של מנועי החיפוש כמו סמנכ"ל שיווק או מנהל מרקום, אז נוכל להסיק כי לקוחותיהם של מנועי החיפוש מאופיינים כך:

  • גילאים - חתך גילאים רחב (אולי הכי רחב) - רוב האנשים מחפשים משהו באינטרנט ועושים זאת בדרך כלל באמצעות מנוע חיפוש.
  • מיקום קהל היעד - חתך דמוגראפי רחב, כמעט מכל מקום שיש בו אינטרנט.
  • הצורך - קבלת מידע רלוונטי, ממוקד, מהר ועכשיו. התנהגות הגולשים באינטרנט היא בדרך כלל לחוצה, לכן אם נחקור קצת את הצלחת גוגל, נוכל להבין כי הפשטות של המנוע יחד עם מהירות התגובה והצגת התוצאות, הן שהפכו את מנוע החיפוש גוגל לכל כך אהוב ואהוד על רוב האוכלוסייה.

ציינו כי על מנת שמנוע החיפוש ישרוד, עליו לספק את הצורך, לכן נסיק כי מנועי החיפוש משתמשים בעכבישים (אלגוריתמים מיוחדים אשר תוכנתו מראש על פי נוסחה מסויימת) על מנת לבדוק אתרים רלוונטיים יותר ורלוונטיים פחות, ועל ידי כך לקבוע מי ידורג ויופיע קודם, ומי יוצג בעמודים האחרונים בסוף.

כמה להשקיע והאם זה באמת שווה את זה

אז למדנו שניתן לתקצב קידום אתרים בכמה רמות, זולות יותר עבור מילים וביטויים אשר אינם כה תחרותיים ודורשים שעות עבודה סבירות של תחזוקת אתרים, ומצד שני יקרות יותר עבור מילים וביטויים תחרותיים אשר מתמודדים עליהם, לא מעט מתחרים.

בעקרון השיקול הוא אך ורק שלך, מקדם אתרים מוסמך מסוגל לייעץ לך בכמה נושאים חשובים:

  • תאימות האתר:
    בדיקת הפטפורמה הטכנולוגית והקוד עליו מבוסס האתר. המידה והאתר נמצא אינו תקין, נבדוק תהליך אופטימיזציה או לחילופין החלפת המערכת.
     
  • מחקר מילים:
    איתור מילים ו/או ביטויים רלוונטיים להתמקדות באתר כחלק חיוני מקבלת המרות והגדלת קהל הלקוחות. החירת מילים וביטויים נכונים ומדוייקים יגרמו לרווחים, בעוד התמקדות במילים וביטויים חסרי תועלת, מובילים להפסדים.
     
  • ביצועים ורווחים:
    מדידת היכולת של אתר האינטרנט שלך, לבצע המרות ולהחזיק את ההשקעה הביתה. החזר על השקעה, או במילים מקצועיות - ROI - Return Of Investment, הוא הבסיס לכדאיות השקעה בפרסום ובקידום אינטרנטי בפרט.
     
  • קידום טבעי או מסעות פרסום ממומנים:
    דיון מול הלקוח על יתרונות וחסרונות כל אחת מהשיטות, והחלטה על המשך פעילות אשר ברוב המקרים מובילה לשילוב חכם של השניים.

תחרות הוגנת

קידום אינטרנטי יכול להוביל להופעת אתר בדירוג גבוהה באותם מילים וביטויים אשר נבחרו מול הלקוח, בתקציב מתאים ובזמן הגיוני מתוך תחזוקת אתרים אתית ומקצועית. יש לזכור ולהיזהר: קידום אתרים אשר יתבצע בצורה אפורה, צפוי להינזק ולעיתים אף להיזרק ממנועי החיפוש. לכן, מומלץ לכל בעל אתר, לעבוד מול חברה אשר מבצעת את הפעילות בצורה שקופה.

גם מחוץ לכותלי המגרש (מנועי חיפוש), ישנם הבנות וחוקיות מסויימת בין מתחרים אשר מנסים להתפרנס בכבוד, אחד לצד השני. אם אינך מעוניין במלחמת התשה מול מתחרה שלך, תוכלו להגיע להסכמה הנוגעת גם לעולם האינטרנט. רבים מהחברות המתחרות אינן מעוניינות במלחמה הכרוכה בהוצאות כספיות מיותרות, שבסופו של דבר, היחידים שנהנים הם מנועי החיפוש ומומחה קידום אתרים

קידום אינטרנטי היא חלק מפעילות שיווק באינטרנט הכוללת סעיפים רבים הקשורים לקידום וחשיפת אתר באמצעות מגוון כלים כמו: רשתות חברתיות, בלוגים איכותיים, פורומים מקצועיים ובמדיות נוספות רלוונטיות להשגת המטרות.


לייעוץ אישי של מקדם אתרים מוסמך קידום אינטרנטי וניהול מסעות פרסום,
מומלץ לפנות לחברה מקצועית בעלת ניסיון מוכח ולקוחות מרוצים

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner