קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletמילון מונחים » מושגים בקידום אתרים

לרשותכם מילון מונחים מקצועי בתחום קידום אתרים במנועי חיפוש ומונחים מעולם האינטרנט.

   א      ב      ג      ד      ה      ח      י      כ      מ      ע      ק      ש      ת   
א אופטימיזציה - להפוך אתר אינטרנט לאופטימאלי ורלוונטי (מותאם ביותר) עבור מנועי חיפוש באינטרנט.

אופטימיזציה לגרפיקה - אופטימיזציה לגרפיקה הינה פעילות הנגזרת מתחום קידום אתרים ומטרתה לשפר את קבצי הגרפיקה המצויים באתר ואת מיקומם למען אינדוקס וקטלוג טוב יותר של מנועי החיפוש וכן שיפור חווית המשתמש על ידי שיפור זמן טעינת העמודים באתר.

אופטימיזציית מבנה - בתהליך זה נבדק מבנה אתר קיים או מפותח אתר חדש תוך כדי הקפדה על מיקומי אלמנטים וטכנולוגיות משולבות.

אופטימיזציית קוד - אופטימיזצית קוד מעמידה את האתר במבחן תקנים בינלאומיים.

אופטימיזציית תוכן - אופטימיזציית תוכן האתר היא אחד מן החלקים החשובים ביותר על מנת להעלות את דירוג האתר בתוצאות החיפוש ואת מדד האיכות גם של העמודים המצויים בו.

אלגוריתם - נוסחא מתמטית לחישוב מדד איכות העמודים באתר אינטרנט וקביעת דירוג האתר במנוע החיפוש.

ארגז חול - מקרה בו אתר חדש עולה לאויר ולאחר תקופה מסויימת מחליט גוגל וזורק אותו ממנוע החיפוש.

אתר דינאמי - אתרים דינאמיים הינם אתרים אשר תוכנם מאוחסן ומוצג על ידי שאיבתם מתוך בסיס נתונים.

ב בניית אתרים ועיצוב באינטרנט - בניית אתר אינטרנט הוא תהליך מקצועי, הדורש מומחיות והבנה

ג גוגל אדוורדס - Google Adwords - גוגל אדוורדס (Google Adwords) היא תכנית פרסום ממומן של גוגל המבוססת עלות לכל קליק או עלות לאף חשיפות ובעלת אפשרויות מיקוד מגוונות.

ד דירוג אתר אינטרנט - דירוג אתר אינטרנט הוא המיקום בו מופיע האתר והעמודים המצויים בו בתוצאות החיפוש.

דפים נצפים - מספר הפעמים שכל דף נצפה באתר על ידי גולשים ללא חלוקה כלשהיא.

ה הונאת קליקים - הונאת קליקים משמעותה לחיצות בלתי חוקיות על מסעות פרסום ממומנים ונובעת מ-2 סיבות עיקריות

ח חברת קידום - מהי חברת קידום אתרים? כיצד לבחור חברת קידום? מה צריך לדעת וממה צריך להיזהר?

י יחס המרה - מסמל את אחוז הגולשים אשר נהפכו ללקוחות.

כ כותרות - Headlines - כותרות הן הנושא החשוב ביותר בנושא תקשורת שיווקית, פרסום מבצעים, פרוספקטים שיווקיים ובעמודי אתר האינטרנט.

מ מדד איכות האתר - PR - משקף במספר את כמות הקישורים ואיכות עמודי אתר האינטרנט.

מחקר מילות מפתח - פעולה של מוסמך קידום אתרים באמצעותה ניתן לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות ללקוח אשר ישיגו המרה גבוה יותר.

מילות מפתח - מילות חיפוש - רשימה של מילים וביטויים אשר עוזרים למנועי החיפוש לקטלג, לסרוק ולאנדקס את אתרי האינטרנט והעמודים המצויים בו. לחץ לקריאה מקיפה יותר על מילות מפתח.

מנוע חיפוש - אתר המאפשר חיפוש מידע על פי כמה וכמה אפשרויות.

מערכת ניהול תוכן - ניהול תכנים - מערכת ניהול תכנים (CMS) היא מערכת המאפשרת שליטה מלאה בתכני האתר ובמודולים המצויים בו.

מפנים - אתרים פרטיים ברשת האינטרנט או מנועי חיפוש אשר מפנים גולשים לאתר נקראים Refferals.

ע עכביש - עכבישים - אפליקציות או מודולים אשר הוכנו מראש על ידי מנועי החיפוש ומיועדים לחקירת אתרים ברשת האינטרנט.

עלות לאלף חשיפות - עלות לאלף חשיפות - CPM - התשלום הינו בעבור חשיפות ולא על הקלקות.

עלות לכל קליק - על"ל - CPC - התשלום הינו בעבור הקלקות על מודעות בלבד.

עמוד נחיתה - עמוד אשר הוקם ייעודית באתר האינטרנט אשר אליו מפנים גולשים בצורה ישירה.

ק קוד - מושג מעולם הפיתוח באמצעותו מפותחים אפליקציות בתחומים רבים החל ממערכות רובוטיקה והנדסה ועד לעולם האינטרנט ומערכות אבטחת מידע.

קוד מקור - הוא אותו מסמך אשר באמצעותו ניתן לבחון את פנימיות האפליקציה ברמת אותיות ומספרים ולא ברמת גרפיקה וויזואליות חיצונית.

קורס קידום אתרים - אנשים רבים מתלבטים מהי הדרך הטובה ביותר לקידום אתר האינטרנט, מהם הפעולות שלא מומלץ לעשות וכמובן מאיפה מתחילים.

קידום אתרים - קידום אתרים עושה את ההבדל בין אתר הנותר אנונימי ובין האתר האולטימטיבי.

קידום אתרים אורגני - "טבעי" - היכולת של אתר להתקדם ולהופיע בעמודים ראשונים ובמקומות מובילים באמצעות כלים "טבעיים" ואופטימיזציה מקצועית של מוסמך קידום אתרים.

קידום ממומן - קידום ממומן היא אופציה פרסומית במגוון מנועי חיפוש ובתוכן אתרים המאפשרים חשיפת מודעות והעברת מסרים ברחבי האינטרנט.
במנועי חיפוש הקידום הממומן יכול להתבצע על פי עלות לכל קליק - PCP, או עלות לפי חשיפה - PCM.

קישורים - באמצעות מערך קישורים ניתן לספק מידע רלוונטי עבור אתרי אינטרנט. להקנות מידע רצוי לגולשי האתר ולפרסם חומרים חיצוניים על פי דרישה.

קישורים חיצוניים - באמצעות קישורים חיצוניים מגבים מנהלי אתרים את התכנים והמסרים המוחצנים באתר, מציגים דוגמאות ממקומות שונים, מאפשרים הורדת קבצים, תמונות, סרטים ומצגות אשר קיימות מחוץ לכותלי האתר.

קישורים פנימיים - קישורים פנימיים מתבצעים על ידי לחיצה על טקסט, תמונה או אלמנט אחר אשר מוטמעת בתוכו פקודה אשר תשלח את הגולש למקום מסויים בתוך מסגרת האתר.

ש שיעור נטישה - שיעור נטישה (Bounce rate) הוא מדד אשר הולך ונהפך להיות חשוב יותר כקריטריון בתחום קידום אתרים ודירוג במנועי חיפוש.

ת תגיות - Meta tags - שימוש בתגיות עוזר למנועי חיפוש לסרוק אתרים ועמודים בצורה קלה יותר ומשפיע על דירוג האתר במנועי חיפוש.

תוכן לאתר - אם ברשותכם אתר אינטרנט, דאגו לעדכן אותו בתוכן טרי, רלוונטי ועדכני על בסיס קבוע. אתר שאינו מתעדכן אינו יקבל דירוג טוב במנועי החיפוש.

תוכניות שותפים - תוכנית שותפים מאפשרת לחברה לפרסם ולחשוף מוצרים ו/או שירותים אל מול קהל לקוחות פוטנציאלי באמצעות אתרים, ולבעל אתר להפוך לבעל מדיה פרסומית ולהסב את אתר האינטרנט למקור הכנסה.

תוצאות חיפוש אורגניות (טבעיות) - תוצאות חיפוש אורגניות (טבעיות) נובעות מתוך פעולת "עכבישים" של מנועי החיפוש בסריקת אתרים ורישום עמודים במנועי החיפוש.

תחזוקת אתרים - תחזוקת אתרים יכולה להיות מייגעת ומייאשת או קלה ויעילה

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner