קידום אתר כחלק מפעילות שיווק באינטרנט וניהול תחזוקת אתרים על ידי מוסמך קידום היא דרכה של אנדור מרקום שיווק אינטרנטי.

שיווק באינטרנט ומוסמך קידום אתרים
האומנות של המאה העשרים ואחת

שיווק באינטרנט
צור קשר מאמרים אודות אנדור שיווק באינטרנט פורום פרוייקטים
leftcorner
bulletמאמרים » קידום אתרים באינטרנט » הקשר בין קידום אתרים וזמן טעינת אתר

הקשר בין קידום אתרים וזמן טעינת אתר

בעולם בו קצב המשתמשים באינטרנט רק הולך וגובר, קצב טעינת אתר אינטרנט הופך משמעותי יותר. 

המסקנה העיקרית עבור בעלי אתרים בעת התייחסות לתפוקה כלכלית היא שיש לקחת ברצינות את עניין זמן טעינת האתר ולא רק את הפונקציונאליות המצויה בו. בעוד שישנם דרכים רבות לשיפור יחס המרות של גולשים ולקוחות פוטנציאליים, אחד מן הפעילויות הפשוטות יותר וחשובה מאד היא יצירת אופטימיזציה של האתר למען הקטנה של זמן הטעינה.

אם אתר האינטרנט שלכם סובל מזמן טעינה ארוך, לא רק שסביר להניח שתאבדו מכירות וכמות גולשים, אלא האתר יסבול מדירוג נמוך יותר במנועי החיפוש מכפי שצריך להיות בעת היותו אופטימאלי. לפניכם כמה סיבות מדוע כדאי לשפר את זמן טעינת האתר על ידי אופטימיזציה של קוד, מבנה, גרפיקה ותוכן כחלק מקידום אתרים כאשר לעיתים תוכלו לבצע כמה תיקונים בעצמכם וכל שתדרשו לעשות זה להשקיע קצת זמן.

השפעות שליליות הנובעות מזמן טעינת אתר

אם לאתר האינטרנט שלכם לוקח הרבה זמן לעלות, ישנם מספר השפעות שליליות אשר יכולות להתעורר החל מהפסד מכירות,  דירוג נמוך במנועי חיפוש, מחיר גבוה יותר בעלות לכל קליק במסעות פרסום ממומנים ובמקרים מסוימים אף מחיר גבוה יותר בעלות אחסון האתר.

הפסד מכירות

בואו נצא מנקודת הנחה לרגע שאם מנועי החיפוש לא היו קיימים ודירוג גבוה במנועי חיפוש כחלק מתחום קידום אתרים אינו היה חשוב, לקוחות בעקרון הם חסרי סבלנות ולקוחות פוטנציאליים רבים היו פשוט מתייאשים ועוברים לאתר אחר.

חיבור אינטרנט מהיר בכבלים או ב- ADSL הופך נפוץ יותר זה נכון, אך על פי מחקר שביצעו לאחרונה בארצות הברית וסביר להניח כי נוכל להשליך זאת גם על ישראל, 10% מכמות הגולשים באינטרנט עדיין משתמשים בחיבור אינטרנט איטי. אם אתר האינטרנט שלך סובל מזמן טעינה ארוך הוא עלול לאבד 10% מכמות הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

הדבר האחרון שתרצו לעשות לגולשים באתר זה לגרום להם לתסכול, שכן אם ירגישו כך פשוט ינטשו ולעולם לא יחזרו. אתר אינטרנט אופטימאלי בעל זמן טעינה קצר ישפר את חווית הגולש, יניע אותו לפעולה מהר יותר כך שאם הכול עבר תקין אז סביר להניח שעוד תיהנו ממנו בעתיד.

עלות גבוהה יותר לכל קליק בפרסום ממומן

על פי מחקרים שהתבצעו על ידי מוסמך קידום אתרים מוכח כי זמן טעינת עמוד נחיתה הוא קריטריון בעל השפעה על ציון האיכות של מודעה עבור מילות מפתח במסעות פרסום ממומנים. הסיבה לכך היא פשוטה שכן זמן טעינה קצר יותר מעלה את חווית המשתמש. כתוצאה מכך, עמוד נחיתה בעל זמן טעינה איטי ישפיע על ציון איכות המודעה ויגרום לעלייה במחיר עלות לכל קליק.

דירוג אתר נמוך יותר במנועי חיפוש

לאחר מחקרים רבים אנו יודעים בוודאות שני דברים. גוגל מתייחס לזמן טעינת אתר בכל הקשור למסעות פרסום ממומנים בתכנית אדוורדס (Google Adwords) ולרמת חווית הגולש. אנו יודעים כי קיים קשר בין זמן טעינת אתר אינטרנט לבין דירוג ומיקום אתר במנועי החיפוש במילות מפתח אך זהו אינו הקריטריון החשוב ביותר. שיפור זמן טעינת אתר אינו יביא את אתר האינטרנט לעמוד ראשון מעמוד תשע לדוגמא, אך זביר להניח כי ישפר את דירוגו ויעלה אותו בכמה תוצאות למעלה.

מחיר גבוה יותר לאחסון אתר

אם נצא מנקודת הנחה כי זמן טעינה ארוך של אתר נובע מגודל הקובץ ולא משום סיבה אחרת, נוכל להגיד כי עלות אחסון אתר האינטרנט בקרב חברת האחסון יהיה גבוה יותר וכי אתר שכזה ינצל מהר יותר את גודל החבילה בה האתר מאוחסן.
חברות אחסון אתרים רבות גובות מחירים שונים עבור שימוש ברוחב פס. אם אתר האינטרנט אינו אופטימאלי בעל זמן טעינה נמוך, סביר להניח כי יגבו מכם מחיר גבוה יותר על אחסון האתר בשל חריגה ממגבלות רוחב הפס שהוגדר בחבילת האחסון.

תיקון בעיות הגורמות לזמן עליה ארוך של אתר

ניתן למצוא סיבות רבות הגורמות לזמן טעינה ארוך של אתר. לפניכם כמה סיבות נפוצות ופתרונות אשר ניתן ליישם יחסית בקלות.

הבעיה: גרפיקה ותמונות לא אופטימאליות

אחת מן הבעיות הנפוצות יותר לזמן טעינה ארוך של אתר אינטרנט היא שימוש בגרפיקה המתבטאת בתמונות עליהן לא בוצעה אופטימיזציה והפעולה היחידה שבוצעה היא הקטנת גודל התמונה כך שתתאים למיקום הרלוונטי באתר ולא הקטנת משקל הקובץ.

הבעיה: קבצי אתר לא אופטימאליים

שיטה נוספת בעזרתה ניתן לשפר את זמן טעינת האתר היא על ידי יצירת קבצי אתר נקיים יותר, שימוש בטכנולוגיית גיליונות מסוגננים (CSS) ושימוש בשיוך קבצים אחרים בקוד האתר.

הבעיה: שרת אחסון

במקרים בהם אתר האינטרנט שלכם מושלם מבחינה טכנית ועבר אופטימיזציה מקצועית אך עדיין ישנה בעיה בזמן טעינת האתר, ישנו סיכוי גדול כי זה קשור לשרת האחסון עליו מאוחסן האתר. במידה וזו באמת הבעיה יש ליצור קשר עם אותה חברת אחסון ולוודא כי השרת עליו מאוחסן האתר הינו שרת חדיש ומהיר אשר אינו מאחסן אלפי אתרים ואינו מחשב ישן. אם בוצעה אופטימיזציה וכל הסעיפים נבדקו אך עדיין קיימת בעיה בזמן טעינת אתר יש לשקול מעבר לשרת ייעודי.
אם אתר האינטרנט שלך מכיל כמה עמודים סטטיים בודדים (Html) אז סביר להניח כי שרת האחסון אינו קריטריון קריטי אך אם אתר האינטרנט שלך הינו אתר דינאמי המבוסס בסיס נתונים אשר מפעיל בקשות ושאילתות עבור אלפי גולשים ביום יש לשקול שוב מעבר לשרת ייעודי.

סיכום לנושא זמן טעינת אתר

בעלי אתרים אשר ישקיעו מעט זמן עבור אופטימיזציה לאתר האינטרנט בכל הקשור לתוכן, קוד נקי וגרפיקה כחלק מעולם קידום אתרים, ייהנו מהמרות ומכירות רבות יותר, דירוג טוב יותר של אתר אינטרנט בתוצאות חיפוש ותשלום נמוך יותר עבור אחסון אתר. טיפול בנושא אשר יוביל לזמן טעינה קצר יותר הוא פשוט הכרחי ורק תועלת רבה תצא מכך.


לייעץ אישי באופטימיזציה ושיפור זמן טעינת אתר האינטרנט שלך,
התקשר/י: 03-6025181, 144,

קידום אתרים

תחזוקת אתרים

בניית אתרים

שאלות נפוצות באנדור
  • סרטון תדמית או מצגת - מה כדאי ?
    • לא מעט מדיות מציעות אפשרות לפרסום תוכן, כן גם בחינם!
  • מה לעשות אם דירוג האתר יורד
    • נפילה במיקום אתר נובעת מכמה סיבות אפשריות, חלקן יכולות להיות מושפעות מפעילות עצמית וחלקן מהשפעה חיצונית.
  • האם גוגל מתייחס לקישורים עם קו תחתון אחרת ?
    • בתהליך העיצוב יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים אשר מספקים למנועי החיפוש מידע.
  • מדוע דירוג האתר תלוי בתכנים ומסרים ?
    • תוכן ומסרים לאתר אינטרנט היא פעילות שיווקית חשובה ולא רק עבור קידום.
  • האם ניתן לקדם אתר באופן עצמאי?
    • קידום אתר באופן עצמאי הוא אפשרי לאלו המעוניינים להשקיע מזמנם, ללמוד נושאים חשובים לאורך זמן.
  • מהי אופטימיזציה לאתר וכמה עולה ?
    • אופטימיזציה היא סדרת פעולות אשר מבצע מקדם מוסמך עבור קוד, מבנה, תוכן וגרפיקה.
  • האם כולם צריכים מחקר מילים ?
    • מחקר מילות מפתח הוא תהליך באמצעותו ניתן לאתר מילים וביטויים רלוונטים בעלי ביקוש, וכן להעריך רמת תחרות ועלויות לפרסום ממומן.
  • מה כולל חוזה תחזוקת אתרים ?
    • חוזה תחזוקה לאתר כולל פעילויות מגוונות החל מתוכן, גרפיקה, שיווק, פרסום וקידומו של האתר.
  • כיצד לבחור חברת קידום אתרים ?
    • אחת מן הדרכים לבחירת חברת קידום אתרים היא לבדוק האם היא עובדת על פי כללים ברורים.
  • מה ההבדל בין קידום אתר קיים לאתר חדש  ?
    • אתר אינטרנט קיים יכול להוות יתרון או חסרון. לבדיקת אתרך התייעץ עם מומחה.
  • האם מרקום חיצוני עדיף מפנימי ? 
    • היכולת להוציא בזמן פעילויות שיווק היא יתרון יחסי למנהל תקשורת שיווקית חיצוני.
  • כיצד מועיל קידום אתרים אורגני "טבעי" ?
    • קידום אורגני הוא היכולת של אתר להופיע במקומות טובים בעמודי תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להימנע מהקמת ביתן עצמאית ?
    • בהחלט, שירותי הקמה הם חלק מפעילות המבצעת חברה לבניית ביתנים.
  • איך לשפר את זמן טעינת האתר ?
    • שיפור זמן טעינת האתר מתבצע בפעילויות שונות המטפלות בכל חלקי האתר.
  • שאלות ותשובות מרקום, קידום ושיווק

pagecorner